Dyniowe ciacha z kremem ricottowym i borówkami

Mój ulubiony sezon trwa w najlepsze. Nie ma dnia żebym nie zjadła dyni! W różnych odsłonach – na słodko lub słono. Dziś mam dla Was tą pierwszą wariację. Słodkie ciacha. Najlepiej smakują na ciepło z rozpływającym kremem, ale z powodzeniem można zabrać w lumchboxie do szkoły lub pracy. Dobre jako posiłek potreningowy, śniadanie lub poczęstunek dla gości. Borówki nadają kwaskowaty smak i fajnie komponują się z kokosem. Zachęciłam? Zdrowe, bezcukrowe, dietetyczne. Przygotowanie to tylko mieszanie i miksowanie!

Czytaj dalej →

Warzywa po chińsku z jajkiem i pędami bambusa

Dawno gościło tu coś chińskiego! Przed Wami kolejna odsłona tamtejszego fast foodu w postaci fit. Kilka lub kilkanaście postów wstecz znajduje się przepis na sajgonki. Natomiast wersji tego dania może być wiele. Prezentuję dziś wegetariańską pozycję – z jajkiem. Nic nie stoi na przeszkodzie, by dodać do potrawy zamarynowanego kurczaka, krewetki, czy jakiś gatunek ryby. Dowolnie można też bawić się warzywami. To, że dziś mam ochotę na por, marchew, pietruszkę, paprykę i pędy bambusa nie dyskwalifikuje w jutrzejszym dniu kiełek, brokułu, czy chińskich grzybów.Rozumiecie?;)

Przygotowanie trwa krótko i jest łatwe. Warto zaopatrzyć się w sos sojowy, który nadaje typowego dla tamtej kuchni aromatu. Można podawać z dowolnym ryżem. Tym razem padło na czerwony, który ma działanie przeciwnowotworowe, redukuje ryzyko chorób serca i wiele innych właściwości. Potrawa dobrze komponuje się także z makaronem sojowym, czy ryżowym.

Czytaj dalej →

Pierogi z dynią

Sezon na dynie jeszcze dobrze się nie zaczął, a ja już jestem pomarańczowa od beta karotenu! Nic dziwnego, ponieważ odkąd pojawiła się w sklepach codziennie widnieje w moim menu. Spodziewajcie się wielu przepisów w okresie jesiennym właśnie z tym daniem. Słodkie i słone zupy krem, pieczona, pierogi z dyniowym farszem to tylko niektóre wariacje jakie mogę Wam zaproponować. Lubię ją za to, że można ją podawać na słodko i słono oraz jest sycącym warzywem. Pieczona smakuje niczym ziemniak. Jest niskokaloryczna i zawiera nieprzyswajalne węglowodany toteż nie doliczam ją do makroskładników i spożywam w nieograniczonych ilościach. Dzisiejszy przepis to pierożki z królową w roli głównej. Równie dobrze smakują polane tłuszczem z cebulką jak i obsmażone. Szczególnie polecam połączyć ją z cebulą obsmażoną na oleju kokosowym.

Czytaj dalej →

Cukierkowy mus z mrożonego buraka

Zapnijcie pasy, przedstawiam Wam coś dla miłośników odważnych smaków. Zdaje sobie sprawę, że nazwa sama w sobie niezbyt zachęcająco brzmi. Burak i słodki mus? Czy z tego może powstać coś dobrego? Z drugiej strony są lody z kalafiora, ciasto ze szpinaku, brownie z buraka… Nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić z niego pyszny mus a’la lody. Tym bardziej, że należy on do słodkich warzyw. Ciągnący się mus dzięki tahini i cukierkowy przez odżywkę białkową. Dla mnie niebo w gębie i w sam raz na gorące dni – biorąc pod uwagę, że przed Nami ostatnie dni  lata. Przygotowanie jest bardzo proste i ekspresowe. W sam raz dla zabieganych osób lub nie posiadających zbyt wielkich zdolności kulinarnych. Jesteście na tyle szaleni, by spróbować? 

Czytaj dalej →

Rollsy szpinakowe z tuńczykiem i dynią

Coś dla miłośników smaków orientalnych. Ciekawe połączenie ryby, szpinaku smażonego na maśle  i pieczonej dyni. Danie komponuje się świetnie jako zdrowa przystawka na imprezę. Jest proste nie tylko w przygotowaniu, ale i jedzeniu. Do konsumowania nie potrzeba sztućców – wystarczą jedynie sprawne ręce. Wygodne do zabrania ze sobą w lunchbox np. do szkoły, pracy, w podróż. Tuńczyk jest bardzo zdrową rybą, warto ją włączyć do swojego menu. Stanowi doskonałe źródło białka, witamin takich jak B12, D3. Jest źródłem kwasów tłuszczowych omega3, które zapobiegają miażdżycy i wiele innych.

Czytaj dalej →

Młoda kapusta na boczku

W zimie bardzo często goszczą u mnie gołąbki. Natomiast w lecie korzystam z jego dobrodziejstw wykorzystując młodą kapustę, na którą trwa aktualnie sezon. Proponowany przeze mnie przepis nie jest wielkim odkryciem – to danie kuchni polskiej kojarzące mi się z babcią i wiejskim jadłem. Jedyne czego dokonałam to trochę je odchudziłam nie dodając więcej tłuszczu poza tym nasyconym, który wytopił się z boczku. Zamiast ciemnego chleba wykorzystałam ciemny i voila! Możemy zjeść pyszne danie kuchni polskiej, do tego fit i wcale nie musimy z niczego rezygnować, ani sobie odmawiać. Nie jest to żaden cheat meal, a propozycja obiadowa, którą możecie skosztować na co dzień. Danie jest proste w wykonaniu, kilkuskładnikowe i niewyszukane, a jakże aromatyczne i smaczne. Młodą kapustę poszatkowaną, wraz z marchewką i koprem dostałam na warzywnym bazarku. Z grzankami zrobionymi z ciemnego chleba smakuje naprawdę nieziemsko!

Czytaj dalej →

Stek wołowy z pesto

W końcu nauczyłam się przyrządzać dobrego steka! Do tej pory wychodziła mi przysłowiowa podeszwa. Sposób przygotowania jest bardzo ważny. Stek można przyrządzić na 3 sposoby: krwisty, średniokrwisty, wysmażony. Moim ulubionym jest ten ostatni i taki sposób przygotowania zaproponuje dzisiaj Wam. Na swój stek wybrałam mięso z polędwicy wołowej. Istnieje wiele rodzajów np. rostbef, t-bone, antrykot, bavette, które się od siebie różnią. 

Czytaj dalej →

Dorsz panierowany za kalafiorem pieczonym w maśle klarowanym

Sezon na kalafior trwa! O ile uwielbiam gotowany, ostatnim moim odkryciem jest pieczony. Ta forma obróbki termicznej wydobywa z warzyw smak, otacza je delikatnie chrupiącą skorupką dzięki dodatku masła klarowanego, który jest dobrym źródłem tluszczu i powoduje, że kalafior staje się bardziej mięsisty. W upały nie mam ochoty jeść węglowodanów. Stąd do pieczonego kalafiora proponuje rybę panierowaną jedynie w jajku. Dorsz jest bardzo delikatny, dlatego przy smażeniu trzeba bardzo uważać, aby go nie uszkodzić. Zabieg ten wymaga odrobiny sprytu i szczypty umiejętności ;). 

Czytaj dalej →

Budyń z mąki tapiokowej


Co powiecie na taki deser? Gdy sklepowe budynie nie posiadają wartości odżywczych i nierzadko cukier… Mam dla Was taką oto alternatywę! Mąka tapiokowa wytwarzana jest z manioku. Jest odpowiednikiem polskiej skrobii, zawiera łatwo przyswajalne węglowodany, całkowicie bezglutenowa oraz o niskimi indeksie glikemicznym. Śmiało można włączyć ją do swojego menu. Połączona i ugotowana z mlekiem ma konsystencje budyniu. Ma neutralny smak – dlatego swój budyń dosłodziłam sporą ilością erytrytolu, przyozdobiłam owocami oraz dla przełamania smaku gorzką czekoladą 99%. Dodatki możecie stosować oczywiście dowolne. Przeróżnie i wymiennie według własnej kreatywności. Pyszne! 

Czytaj dalej →

Jajecznica na maśle z młodą kapustą i koprem

Jajecznica na śniadanie nie znudzi mi się chyba nigdy. Podaje ją na tysiąc sposobów z różnymi dodatkami. Czasem w wersji kremowej z serkiem wiejskim lub mascarpone, niejednokrotnie jest to boczek. Dzisiejszy przepis to jajka na maśle klarowanym, które daje jej kremowy smak. Do tego dodatek szynki wędzonej sprawia, że jajecznica jest bardziej wyrazista – przez co przyprawiłam ją jedynie szczyptą soli i pieprzu. Jest to szybkie, zdrowe i sycące białkowa-tłuszczowe śniadanko dające poczucie sytości na większość dnia. Do tego w wykonaniu banalnie proste, a jakże smaczne. Jako dodatek warzywny użyłam młodej kapusty z koperkiem, która jest źródłem cennych witamin i minerałów oraz wzmacnia odporność. Czekałam na nią całą zimę!

Czytaj dalej →