Budyń z mąki tapiokowej


Co powiecie na taki deser? Gdy sklepowe budynie nie posiadają wartości odżywczych i nierzadko cukier… Mam dla Was taką oto alternatywę! Mąka tapiokowa wytwarzana jest z manioku. Jest odpowiednikiem polskiej skrobii, zawiera łatwo przyswajalne węglowodany, całkowicie bezglutenowa oraz o niskimi indeksie glikemicznym. Śmiało można włączyć ją do swojego menu. Połączona i ugotowana z mlekiem ma konsystencje budyniu. Ma neutralny smak – dlatego swój budyń dosłodziłam sporą ilością erytrytolu, przyozdobiłam owocami oraz dla przełamania smaku gorzką czekoladą 99%. Dodatki możecie stosować oczywiście dowolne. Przeróżnie i wymiennie według własnej kreatywności. Pyszne! 

Czytaj dalej →

Jajecznica na maśle z młodą kapustą i koprem

Jajecznica na śniadanie nie znudzi mi się chyba nigdy. Podaje ją na tysiąc sposobów z różnymi dodatkami. Czasem w wersji kremowej z serkiem wiejskim lub mascarpone, niejednokrotnie jest to boczek. Dzisiejszy przepis to jajka na maśle klarowanym, które daje jej kremowy smak. Do tego dodatek szynki wędzonej sprawia, że jajecznica jest bardziej wyrazista – przez co przyprawiłam ją jedynie szczyptą soli i pieprzu. Jest to szybkie, zdrowe i sycące białkowa-tłuszczowe śniadanko dające poczucie sytości na większość dnia. Do tego w wykonaniu banalnie proste, a jakże smaczne. Jako dodatek warzywny użyłam młodej kapusty z koperkiem, która jest źródłem cennych witamin i minerałów oraz wzmacnia odporność. Czekałam na nią całą zimę!

Czytaj dalej →

Kuleczki rafaello z sera Capri w kokosowej panierce

Uwielbiam sery! Szczególnie twaróg i jego odmiany. Ser Capri jest do niego bardzo podobny. Różnica polega na tym, że ten drugi jest twardszy i mniej podatny na wysokie temperatury. Można go zatem także z powodzeniem nie tylko smażyć, ale też grillować. Dzisiejszy przepis jest słodką i kokosową propozycją. Świetny pomysł, kiedy masz ochotę na Rafaello. Tak przygotowane kulki możesz podawać z różnymi dodatkami: dowolne owoce, miód, jogurt naturalny, czy odżywka białkowa. Znajomi twierdzą, że bije o głowę oryginał:-)

Czytaj dalej →

Pyszny biały krem z fasoli i szparagów z boczkiem

Sezon na szparagi właśnie dobiega końca. Jest stosunkowo krótki, więc zawsze staram się korzystać z niego jak najwięcej i wymyślać rozmaite przepisy. Gotowane szparagi z jajkiem, zawijane w boczku to standardowe opcje. Kiedy znudził mi się zwykły krem ze szparagów, gdyż wałkowałam go co drugi dzień postanowiłam skonstruować coś bardziej kreatywnego. Danie jest odrobinę ciężkostrawne poprzez boczek, za to utrzymuje poczucie sytości na długie godziny i jest stosunkowo niskokaloryczne. Kremowa, pyszna zupka przemyca do diety wiele składników odżywczych takich jak witaminy B, A, C. Szparagi zawierają także cenne minerały jak fosfor, magnez, potas, kwas foliowy.Z pewnością zasmakuje całej rodzinie !;-) Podaną przeze mnie porcję można pomnożyć i przygotować danie dla większej ilości osób. Wspaniale smakuje z chlebem.

Czytaj dalej →

Jak utrzymać sylwetkę na wakacjach?

Sezon letni właśnie się rozpoczął, a co za tym idzie – jest to okres wyjazdów. Ponadto wakacje są czasem, w którym powinniśmy odpocząć. Zregenerować się i zebrać siłę na kolejny sezon zmagań. Nie mam tu wcale na myśli jedynie formy, ale także samorozwój w pracy czy w szkole – to + kształtowanie sylwetki wymaga ogromnej pracy fizycznej i psychicznej od organizmu. Należy mieć na uwadze, że przez cały sezon pracy zmęczony jest także, a może nawet głównie układ nerwowy i to jemu powinniśmy poświęcić większą uwagę szczególnie pod kątem kształtowania sylwetki. Kiedy zaburzona jest praca hormonów nic nie ma prawa iść zgodnie z planem. Idąc tym tropem – powinniśmy trzymanie diety na wakacjach odpuścić, aby w pełni się regenerować. Z drugiej strony nie po to harowaliśmy cały rok, aby w 2 miesiące wszystko zepsuć. Pisząc artykuł nie mam na myśli rozważań na temat tygodniowego wyjazdu, a całego okresu jakim są WAKACJE. Jak więc wybrnąć z błędnego koła? 

Czytaj dalej →

Indyk w kurkowo-pieczarkowym curry z kokosem

Sezon na kurki trwa w pełni! Długo przekonywałam się do tych grzybów. Ich mdły smak nie smakował mi w żadnym daniu. Jednak są to zdrowe grzyby, zawierają wiele wartości odżywczych takich jak i warto je włączyć do swojego menu. Tym bardziej, że wszystko co sezonowe i świeże jest najzdrowsze. Połączyłam je więc z równie słodkim i jeszcze bardziej mdłym kokosem, a na przełamanie smaku dodałam taki przyprawy jak papryka ostra, papryka słodka wędzona, curry, sól himalajska, aromatyczne zioła i koniecznie kmin rzymski! I wiecie co? Takie obiadki mogę serwować codziennie! Przygotowanie jest bajecznie proste i krótkie. Do zalet dodałabym fakt, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie danie przygotować w większej ilości dla całej rodziny lub dla siebie do lunchboxa np. na dwa dni. 

Czytaj dalej →

Jajeczna jaglanka na mące kokosowej z truskawkami

Sezon na truskawki trwa! Rozkoszuje się nim codziennie i dodaje wspaniałe owoce do różnych posiłków na słodko. Są różne teorie w dietetyce na temat śniadań. Niektórzy mówią o tym, aby jeść je do godziny od wstania, inni aby omijać (IFF). Wsród dietetyków znajdziemy zwolenników zarówno śniadań białkowo-tłuszczowych jak i tych węglowodanowych. Fakt faktem, pierwszy posiłek w ciągu dnia jest ważny niezależnie od tego, o której godzinie zostanie spożyty. Warto zadbać o cenne składniki w nim i energię pochodzącą z wartościowych produktów. Zaletą jaglanki jest, że robi się „sama”. Wystarczy nastawić kaszę i można swobodnie pójść się zbierać np do pracy, wrócić za 15 minut i dodać resztę składników. Ponadto kasza jaglana zawiera wiele witamin, łatwo przyswajalne białko i jest bezglutenowa! W dzisiejszym przepisie połączyłam ją z jajkami co nadało jej ciekawy posmak.

Czytaj dalej →

Jajka z boczkiem na kasztanowo-dyniowych pancakes

Dzisiejszy przepis pochodzi zdecydowanie z kuchni molekularnej. Połączenie jest z pewnością bardzo ciekawe, jednak zdaję sobie sprawę, że nie każdemu może smakować. Szczerze? Efekt jest zaskakujący i nieraz powrócę do tego dania, kiedy będę miała ochotę na coś nietypowego i wymyślnego. Niemniej jednak boczek z wylewającymi się żółtkami na słodkich plackach kasztanowych smakuje bardzo nieszablonowo i dlatego warto chociażby spróbować i skusić się na to danie. Zapraszam!

Czytaj dalej →

Hashimoto – nowa choroba cywilizacyjna?

W ostatnich latach notuje się duży wzrost zachorowań na Hashimoto.  Jest to choroba tarczycy przeważnie rozwijająca się po cichu i bezboleśnie – u kobiet dziesięć razy częściej niż u mężczyzn. Symptomy są dosyć ogólne – zmęczenie, słaba kondycja włosów i paznokci, co może przecież oznaczać niedobór witamin. Depresje i wahania nastrojów przypisujesz do zbliżającej się miesiączki. Choroba nie tylko obniża jakość życia, ale także prowadzi do nadciśnienia czy miażdżycy, insulinooporności, cukrzycy. W rzadkich przypadkach może prowadzić do nowotworów. Leczenie polega na farmakoterapii do końca życia, jednak wcześnie rozpoznana daje dobre rokowania.

Czytaj dalej →

Mus z pomidorów i truskawek na biszkoptowo-czekoladowym omlecie

Polewy z owoców stosowałam jedynie do mięs… Nigdy bym nie pomyślała, że warzywno-owocowa polewa będzie smakowała tak dobrze! Kiedy usłyszałam o połączeniu truskawki i pomidora przyznam, że złapałam się za głowę i sceptycznie do tego podchodziłam. Jednak jak to mówią ”kto nie ryzykuje ten nie pije szampana” i postanowiłam spróbować. Tak przygotowana polewa posłodzona odpowiednio erytrytolem/stevią bądź miodem sprawia, że przecier pomidorowy jest niewyczuwalny. Podkreśla on jedynie smak słodkiej truskawki. Nowe odkrycie będzie z pewnością od teraz częścią mojej kuchni,a dziś postanowiłam połączyć go z czekoladą. Orzeźwiające truskawki przełamują smak gorzkiej, lekko zamulającej czekolady. Wydawałoby się, że jest to połączenie idealne. Jak oceniacie?

Czytaj dalej →