Szpinakowa szakszuka z serem kozim

Znudziła Ci się klasyczna szakszuka? Lubisz jajka? Jesteś fanem sera? Nie wiesz jak przemycić szpinak do diety, a potrzebujesz odrobiny żelaza? Jeżeli na większość pytań odpowiedziałeś/aś „tak” – ten przepis jest właśnie dla Ciebie!;-) Pół żartem pół serio. Przypomniałam sobie jak fajne połączenie stanowi szpinak z jajkami, cebulą i czosnkiem. Do tego dodałam twardy ser kozi, w którym zakochałam się we Francji i mamy przepyszne, artystyczne danie, którego nie powstydziłaby się dobra restauracja. Smakuje wykwintnie! 

Czytaj dalej →

Jagielnik ricottowy na daktylowym spodzie

Bardzo lubię kaszę jaglaną w wersji słodkiej, tym razem mam dla Was Jagielnik. Jest to bardzo dobry sposób na włączenie kaszy do diety. Ciasto nie wymaga zbyt wielu umiejętności kulinarnych, a liczba osób zachwyconych nim stale rośnie. Kremowy i niezbyt słodki środek bardzo dobrze wpisuje się w mocno czekoladowy spód i intensywną polewę z gorzkiej czekolady. Najlepiej smakuje na zimno. Na jaki posiłek go wybrać? Ja kroję go na 4 części, z których jedną kosztuję zwykle po lekkim obiedzie;) Czytaj dalej →

Dyniowe ciacha z kremem ricottowym i borówkami

Mój ulubiony sezon trwa w najlepsze. Nie ma dnia żebym nie zjadła dyni! W różnych odsłonach – na słodko lub słono. Dziś mam dla Was tą pierwszą wariację. Słodkie ciacha. Najlepiej smakują na ciepło z rozpływającym kremem, ale z powodzeniem można zabrać w lumchboxie do szkoły lub pracy. Dobre jako posiłek potreningowy, śniadanie lub poczęstunek dla gości. Borówki nadają kwaskowaty smak i fajnie komponują się z kokosem. Zachęciłam? Zdrowe, bezcukrowe, dietetyczne. Przygotowanie to tylko mieszanie i miksowanie!

Czytaj dalej →

Warzywa po chińsku z jajkiem i pędami bambusa

Dawno gościło tu coś chińskiego! Przed Wami kolejna odsłona tamtejszego fast foodu w postaci fit. Kilka lub kilkanaście postów wstecz znajduje się przepis na sajgonki. Natomiast wersji tego dania może być wiele. Prezentuję dziś wegetariańską pozycję – z jajkiem. Nic nie stoi na przeszkodzie, by dodać do potrawy zamarynowanego kurczaka, krewetki, czy jakiś gatunek ryby. Dowolnie można też bawić się warzywami. To, że dziś mam ochotę na por, marchew, pietruszkę, paprykę i pędy bambusa nie dyskwalifikuje w jutrzejszym dniu kiełek, brokułu, czy chińskich grzybów.Rozumiecie?;)

Przygotowanie trwa krótko i jest łatwe. Warto zaopatrzyć się w sos sojowy, który nadaje typowego dla tamtej kuchni aromatu. Można podawać z dowolnym ryżem. Tym razem padło na czerwony, który ma działanie przeciwnowotworowe, redukuje ryzyko chorób serca i wiele innych właściwości. Potrawa dobrze komponuje się także z makaronem sojowym, czy ryżowym.

Czytaj dalej →

Pierogi z dynią

Sezon na dynie jeszcze dobrze się nie zaczął, a ja już jestem pomarańczowa od beta karotenu! Nic dziwnego, ponieważ odkąd pojawiła się w sklepach codziennie widnieje w moim menu. Spodziewajcie się wielu przepisów w okresie jesiennym właśnie z tym daniem. Słodkie i słone zupy krem, pieczona, pierogi z dyniowym farszem to tylko niektóre wariacje jakie mogę Wam zaproponować. Lubię ją za to, że można ją podawać na słodko i słono oraz jest sycącym warzywem. Pieczona smakuje niczym ziemniak. Jest niskokaloryczna i zawiera nieprzyswajalne węglowodany toteż nie doliczam ją do makroskładników i spożywam w nieograniczonych ilościach. Dzisiejszy przepis to pierożki z królową w roli głównej. Równie dobrze smakują polane tłuszczem z cebulką jak i obsmażone. Szczególnie polecam połączyć ją z cebulą obsmażoną na oleju kokosowym.

Czytaj dalej →

Cukierkowy mus z mrożonego buraka

Zapnijcie pasy, przedstawiam Wam coś dla miłośników odważnych smaków. Zdaje sobie sprawę, że nazwa sama w sobie niezbyt zachęcająco brzmi. Burak i słodki mus? Czy z tego może powstać coś dobrego? Z drugiej strony są lody z kalafiora, ciasto ze szpinaku, brownie z buraka… Nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić z niego pyszny mus a’la lody. Tym bardziej, że należy on do słodkich warzyw. Ciągnący się mus dzięki tahini i cukierkowy przez odżywkę białkową. Dla mnie niebo w gębie i w sam raz na gorące dni – biorąc pod uwagę, że przed Nami ostatnie dni  lata. Przygotowanie jest bardzo proste i ekspresowe. W sam raz dla zabieganych osób lub nie posiadających zbyt wielkich zdolności kulinarnych. Jesteście na tyle szaleni, by spróbować? 

Czytaj dalej →

Rollsy szpinakowe z tuńczykiem i dynią

Coś dla miłośników smaków orientalnych. Ciekawe połączenie ryby, szpinaku smażonego na maśle  i pieczonej dyni. Danie komponuje się świetnie jako zdrowa przystawka na imprezę. Jest proste nie tylko w przygotowaniu, ale i jedzeniu. Do konsumowania nie potrzeba sztućców – wystarczą jedynie sprawne ręce. Wygodne do zabrania ze sobą w lunchbox np. do szkoły, pracy, w podróż. Tuńczyk jest bardzo zdrową rybą, warto ją włączyć do swojego menu. Stanowi doskonałe źródło białka, witamin takich jak B12, D3. Jest źródłem kwasów tłuszczowych omega3, które zapobiegają miażdżycy i wiele innych.

Czytaj dalej →

Młoda kapusta na boczku

W zimie bardzo często goszczą u mnie gołąbki. Natomiast w lecie korzystam z jego dobrodziejstw wykorzystując młodą kapustę, na którą trwa aktualnie sezon. Proponowany przeze mnie przepis nie jest wielkim odkryciem – to danie kuchni polskiej kojarzące mi się z babcią i wiejskim jadłem. Jedyne czego dokonałam to trochę je odchudziłam nie dodając więcej tłuszczu poza tym nasyconym, który wytopił się z boczku. Zamiast ciemnego chleba wykorzystałam ciemny i voila! Możemy zjeść pyszne danie kuchni polskiej, do tego fit i wcale nie musimy z niczego rezygnować, ani sobie odmawiać. Nie jest to żaden cheat meal, a propozycja obiadowa, którą możecie skosztować na co dzień. Danie jest proste w wykonaniu, kilkuskładnikowe i niewyszukane, a jakże aromatyczne i smaczne. Młodą kapustę poszatkowaną, wraz z marchewką i koprem dostałam na warzywnym bazarku. Z grzankami zrobionymi z ciemnego chleba smakuje naprawdę nieziemsko!

Czytaj dalej →

Stek wołowy z pesto

W końcu nauczyłam się przyrządzać dobrego steka! Do tej pory wychodziła mi przysłowiowa podeszwa. Sposób przygotowania jest bardzo ważny. Stek można przyrządzić na 3 sposoby: krwisty, średniokrwisty, wysmażony. Moim ulubionym jest ten ostatni i taki sposób przygotowania zaproponuje dzisiaj Wam. Na swój stek wybrałam mięso z polędwicy wołowej. Istnieje wiele rodzajów np. rostbef, t-bone, antrykot, bavette, które się od siebie różnią. 

Czytaj dalej →

Dorsz panierowany za kalafiorem pieczonym w maśle klarowanym

Sezon na kalafior trwa! O ile uwielbiam gotowany, ostatnim moim odkryciem jest pieczony. Ta forma obróbki termicznej wydobywa z warzyw smak, otacza je delikatnie chrupiącą skorupką dzięki dodatku masła klarowanego, który jest dobrym źródłem tluszczu i powoduje, że kalafior staje się bardziej mięsisty. W upały nie mam ochoty jeść węglowodanów. Stąd do pieczonego kalafiora proponuje rybę panierowaną jedynie w jajku. Dorsz jest bardzo delikatny, dlatego przy smażeniu trzeba bardzo uważać, aby go nie uszkodzić. Zabieg ten wymaga odrobiny sprytu i szczypty umiejętności ;). 

Czytaj dalej →